Software as a Service (SaaS)

Begrepet SaaS (Software as a Service) - utleie av programvare som en tjeneste - spår en lysende fremtid grunnet store kostnadsbesparelser for din bedrift. I følge analysebyrået Gartner vil selskaper spare alt fra 25 til 40 prosent ved å benytte seg av kundestøttesystem (Customer Relationship Management, CRM) som tjenester via internett, i stedet for å kjøpe programvaren på gammeldags måte.

Vi leverer i dag flere SaaS løsninger til bedrift markedet i dag. Den mest etterspurte er FrontMail, som gir deg muligheten til å sende og motta epost opp til 1 GB størrelse med din helt vanlige epost klient (outlook etc.)FrontMail leveres også som FrontMail Secure, denne løsningen kan sammenlignes med rekommandert post i det analoge livet, og mottakeren får et varsel i sin innboks om at det er en epost tilgjengelig. Passord er allerede sendt til mottakeren sin mobiltelefon. Denne tastes så inn, og eposten åpenbarer seg.

Våre løsninger levert som SaaS hjelper deg til å:

  • Få enkel tilgang til ny funksjonalitet og nye tjenester
  • Frigjøring av ressurser til å fokusere på kjernevirksomheten
  • Redusere implementerings- og driftskostnader
  • Minimere risiko ved å minimere investeringene
  • Tilpasse kostnadene til selskapets nytteverdi av løsningen
  • Øke kundetilfredshet gjennom høy tilgjengelighet og stabile løsninger 

Følgende Saas tjenester fra FrontOffice er tilgjengelig i dag:

Den tradisjonelle måten å kjøpe IT-systemer og programvare på er å installere lisensbaserte systemer på egen server eller pc. Alternativet er Software as a Service – SaaS (programvare som tjeneste på norsk). SaaS kjennetegnes av ingen (eller ubetydelige) investeringskostnader og at kostnader til utvikling, drift, vedlikehold, oppgraderinger og support er inkludert i prisen. Man får tilgang til applikasjoner via et webgrensesnitt i stedet for å installere lokalt. Din bedrift betaler kun for faktisk bruk.